Ads

Thursday, March 19, 2015

cerita kahwin

Majlis akad nikah

ok, masa majlis akad nikah, adalah nak bagitahu, untuk menjimatkan kos, beta dengan rendah hatinya tidak membeli pun kain ela, dan pegi tempah, wehhh membazir! haha. ye la, harga kain pun kalau p beli dah berapa kan? kompem dekat RM200, tempah? RM 400? huuu baik belik dah siap, beta bli baju nikah beta di PAS Shah Alam, amacam? power tak? satu baju tu RM200 je, cantik dan modest, untuk baju lelaki, laki beta beli baju melayu dah siap, sepasang RM95, okeh. murah,. :) hasilnya: 

tadaa..!! :) simple je kan? net tu, pinjam mak andam punye. hehe. tak sewa ok, pinjam, bodek2 sikit, cakap la..ala,,kite dah amek pelamin, sume2, boleh la...pinjam net.. wink2! :) untuk dedulang girl i, i beli sepapan so, potong 4 meter untuk 9 orang. Lelaki, pakai yang dorang ade, warna kelabu. hehehe. 




ini, pelamin nikah dalam rumah. Kecik comei. :) 


Majlis Resepsi


tema iolls kelabu pink. tapi mostly kat luar rumah nampak ke pink pink an (gedik hokeyy) 




ini mak andam saya, oh ye, untuk majlis resepsi, iolls tak guna make up dari bridal, tapi iolls amek make up artist Kak Nur Fadh ni. Dia pernah make up kan Heliza Helmi, and beberapa selebriti blogger. sebab utama ambil dia adalah disebabkan make up yang sangat minimalis, dan yeah, tak cukur kening. Sebab dia pandai decorate kening. Saya suka-suka! :) harga sangat reasonable okey! kalau nak contact dia, boleh pm iollls, nanti iolls bagi.


The Sanding's











The Cry of Independence (Merdeka ke-57) 





 oh! Majlis kahwin iolls jatuh pada 31 Ogos. Demi meraikan kemerdekaan tanah air, seorang sahabat yang sentiasa memperjuangkan semangat nasionalis, telah melaungkan laungan kemerdekaan sebanyak 3 kali! rare kau! hehehe. Macam kat stadium dah.

Traditional Silat's









pesilat yang didatangkan khas dari Putrajaya. :)




 The Pelamin's and Photobooth



 pelamin dan photobooth tu di decorate oleh orang kuat majlis, Abdul Rauf Mustafa (beliau sangat kreatif dalam menggodek2 majlis anda) wedding planner yang ohsem! :) nak khidmat, no boleh PM. hehe.


Majlis perkahwinan iolls, takkan lengkap, tanpa sahabat-sahabat. Diorang adalah team rewang yang paling rare dalam dunia. Sebenarnya pada hari Jumaat lagi, kawan-kawan dah turun, buat macam-macam untuk majlis. Ada yang tidur rata-rata, sampai ada yang kene gigit lebah. Sampaikan makcik-makcik kat kampung takyah buat pape kerja, semua ditanggung beres oleh anak2 muda ni.  and Ye, family yang banyak membantu dan bagi sokongan. :) Alhamdulillah.. 

antara sahabat-sahabat; 








to be continued...

No comments: